SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Ancak bu dü konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdoneş firmaları ve internetten satış fail e-tecim siteleri yürekin ciddi olan bu dü konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda vakit vakit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı elan heveslikurum ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması yürekin yapılan çtuzakışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı işçiliklemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya yönelik bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini imar etmek açısından da nispeten önemlidir. Başkaca SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe yürekin maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde kılmak yürekin yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu içinlaştırmayı beş altı elan heveslikurum.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Yani SEO yürekin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme mimarilmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak müddet içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama konseptı arasındaki bir özge önemli fark da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu gidişat değişikdır. SEO çtuzakışmaları elan saf icraatı kapsar ve sitenize elan organik bir seyrüsefer temizışı sağlar.
Bu dü konsept, yürekerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise erek elan ticari başüstüneğu yürekin yürekerikler SEO çtuzakışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu demek değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan güzel ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Alfabemızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.