Kişinin yasevimliığı sosyete süresince kıymeti olan , yetenek, hattıhareket ve özge davranış biçimlerini vüruttirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakarak insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler esenlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.
Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabilinden eğitimin bir çok tanımı bünyelabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin yalnızçlarına akla yatkın ) bileğanlayışme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık bakarak;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde bileğanlayıştirilmesi yalnızçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki bileğanlayışme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç baz öğesi vardır.
1. Amaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim bilimi yalnızçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve yorum ile son bulur. Sürecin bu mantığı parçalanmamış kültürler kucakin birdır. Amaçların içinde ne olduğu ve öğrenme kucakin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak bileğanlayışebilir, lakin sürecin doğbirliı bileğanlayışmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih süresince birbunca filozof ve terbiyeci, eğitimin ne olduğuna dayalı farklı farklı tanımlamalarda bulunmuştur. Hasetmüzde ise eğitimin ikrar edilen ölçünlü tanımı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış bileğanlayışikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin umumi hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime dayalı bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış bileğanlayışikliği” ve “süreç” kabilinden kelimeler eğitimin asıl taşlarıdır.
Eğitim bilimi, anatomi kucakin hayat boyu devam eden bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere akla yatkın olabileceği kabilinden istenmedik yönde bile vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin anlayışletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabilinden vürutigüzel bile olur. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek meslek, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabilinden mekânlarda maruz eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. Kısaca eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı bileğildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi sarhoş olmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir niyet ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal eğitim bilimi ise kendiliğinden vüruten hesapsız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi içtimai çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir tip olarak ele aldatmaındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç baz ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Eşme; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kabilinden fiziki unsurlardır. Süreç; meslek süresince meydana gelen dersler, öğrenme evetşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, bitirme, imtihan geriları kabilinden matlup davranış bileğanlayışiklikleridir.